Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna www.fsolublin.fora.pl
Forum lubelskiego klubu FSO
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FSO Polonez 1,5 SLE-1989 r.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dobermannn
FSO Fan


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:12, 08 Mar 2010    Temat postu: FSO Polonez 1,5 SLE-1989 r.

Pozwalam sobie przedstawić moje maleństwo. Jest to POLONEZ 1,5 SLE z roku 1989. Jestem jego trzecim właścicielem. Nabyłem go, a raczej uratowałem przed złomowaniem 22 grudnia 2004 roku i to tylko dzięki "poczcie pantoflowej". Kolega ze studiów wiedział że poszukuje poloneza z prostokątnymi światłami z tyłu i to jak najstarszego. Kiedyś zadzwonił do mnie że jest taki do kupienia na warszawskim okęciu. Pojechałem obejrzeć. Polonezik przedstwiał obraz nędzy i rozpaczy (dosłownie). Lewy przedni błotnik pogięty przez dostawczaka (teraz już nie pamiętam jakiego) na parkingu pod marketem, rzekomo niedawno na ówczesne czasy, ale widziałem że trochę jeździł bo rdza się zadomowiła na nim i to całkiem nieźle. Z tego powodu nie otwierały się drzwi pasażera z przodu. Dobrze, że maske udało się otworzyć. Dziury w podłodze bagażnika, podłużnice tylne pordzewiałe wszystkie drzwi na dole też nie lepsze. Reflektory główne nie świeciły (przepalone żarówki)a na dodatek odbłyśniki już nie odbłyskiwały bo lustro z nich pozłaziło, brak kierunków (przerywacz) przeciwmgielne przednie potłuczone i pogięte do tego stopnia że nie udało się ich uratować. W środku chlew jakiego mało. I pomyśleć że jeździła nim dziewczyna w moim wieku. Olej lał się z silnika czym się tylko dało. Na szczęście ze skrzynią nic się nie działo poza wyciekiem oleju z wałka sprzęgłowego. Z tylnym mostem też spokój nielicząc wycieku spod siemeryngu wałka ataku.
No i od tego się zaczęło. Pierwszą podróż odbył do Ostrołęki w celu ogarnięcia nieszczęsnego prawego przodu. Zrobił mi to kumpel i to jest jedyna rzecz w nim której nie robiłem. Nowy błotnik zrobiona maska i nosek, wyprostowane drzwi. Elektryka doprowadzona do porządku. Jeszcze w Ostrołęce wymieniłem olej w silniku, uzupełniłem oleje przekładniowe, zrobiłem gaźnik wyregulowałem zaworki. Silniczek zaczął cykać jak zegareczek. Po powrocie do Warszawy nie robiłem przy nim za bardzo gdyż pracowałem u prywaciarza i na każdą prośbę o dostąpienie łaski wjazdu i zrobienia czegokolwiek było 10000 powodów żeby tylko nie wjechać. Wreszcie zmieniłem prace. Nareszcie nikt mi nie robił łaski.
"Chcesz po godzinach wjechać i sobie grzebać to wjeżdżaj i to kiedy tylko chcesz" usłyszałem od szefa.
Jak tak to się biorę do roboty. Na pierwszy ogień poszły wycieki i łożyska piast przednich. Potem hamulce etc. Było tyle tego że już nawet teraz nie jestem w stanie powiedzieć co dokładnie przy nim było robione i kiedy ale teraz stan techniczny jest prawie idealny. Prawie bo dręczy go wyciek oleju tyłem silnika i nic już z nim nie zrobie bo już były różne kombinacje i nic. Jak kapało tak kapie do dziś. W wakacje 2006 kolejna droga do Ostrołęki zrobić blache. Jest to mój debiut blacharsko lakierniczy więc i nie wyszło to za dobrze ale jak na pierwszy raz to chyba nie jest najgorzej.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]






poprawilem tytul-S.


Ostatnio zmieniony przez Dobermannn dnia Pon 23:17, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:01, 09 Mar 2010    Temat postu:

Milo ze opisales swoje autko i u nas Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:04, 09 Mar 2010    Temat postu:

kilka razy był w Lublinie na spocie, bardzo ładny egzemplarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dobermannn
FSO Fan


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:51, 09 Mar 2010    Temat postu:

był był i podejrzewam że jeszcze będzie nie raz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dobermannn
FSO Fan


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:29, 31 Mar 2010    Temat postu:

Przypomnienie zimy Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laloo
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:35, 31 Mar 2010    Temat postu:

zacny Polonez; )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banani
Moderator


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LSW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:58, 31 Mar 2010    Temat postu:

wyciągnąłeś go przewietrzyć Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dobermannn
FSO Fan


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:21, 01 Kwi 2010    Temat postu:

dokładniusieńko Very Happy

Jest realna szansa że jeszcze w tym roku przewietrze go na waszym zlocie (jak to kiedyś bywało)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznurówka23
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:24, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Fajna historia, jednak stan końcowy jaki już miałem przyjemność oglądać jest wzorem dla posiadaczy akwariów i nie tylko Smile He chciał bym przybliżyć moje akwa do takiego stanu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dobermannn
FSO Fan


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:41, 05 Maj 2010    Temat postu:

No dobra czas oświecić wszystkich co się stało prawie rok temu i co "przy okazji" będzie zrobione.
Aby ruszyć z robotą podłużnic trzeba najsamprzód wymianić progi bo wyglądają już niezbyt ciekawie (lub inaczej mówiąc posiadają bardzo ciekawą perforację Very Happy)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tyle przy okazji. Właściwy powód znajduje się poniżej. Wszystko zaczęło się od tego że wspornik drążka reakcyjnego okazał się nadzwyczaj mocnym elementem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zamiast przepisowo wyrwać się przy hamowaniu on o dziwo pozostał na swoim miejscu (prawie). Niestetu podłużnica tego już nie wytrzymała i wygląda mniej więcej tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla porównania przedstawiam zdjęcie podłużnicy z lewej strony która prezentuje się całkiem nieźle acz kolwiek jak będzie robiona prawa zgięta to i ta też zostanie wymieniona aby uniknąć niemiłej niespodzianki w najmniej odpowiednim momencie:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:18, 06 Maj 2010    Temat postu:

uuu... to sie popsula Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laloo
Fanatyk FSO


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:19, 06 Maj 2010    Temat postu:

wszystko da się zrobić Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro1500
Junior Admin


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:15, 06 Maj 2010    Temat postu:

sie robi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endi
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 1729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:23, 06 Maj 2010    Temat postu:

Dober gdzie znalazłeś podłużnice Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeoN
Fanatyk FSO


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 896
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: "z łyncny"
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:21, 06 Maj 2010    Temat postu:

Kurde poszycie piękne, ale konstrukcja widzę że jest sieka niezła. Confused

Ostatnio zmieniony przez NeoN dnia Czw 14:21, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fsolublin.fora.pl Strona Główna -> Polskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin